PAH de Sabadell

afectades per la hipotéca i la crisi de Sabadell


Consells generals davant la impossibilitat de pagar l’hipoteca

Publicat el febrer 09, 2011 per AHC

(extret de la web de la PAH)

ALGUNS CONSELLS PRÀCTICS DAVANT LA IMPOSSIBILITAT DE FER FRONT LA DEVOLUCIÓ D’UN PRÉSTEC HIPOTECARI

1 .- És fonamental verificar si el pagament de la hipoteca està garantit mitjançant una pòlissa d’assegurança que operi en cas d’atur o incapacitat de la persona obligada al pagament.

2 .- Davant la possibilitat que ofereixen les entitats financeres de re negociar el deute és convenient estudiar atentament les noves condicions per evitar un mer ajornament del pagament a un interès més gran, que només serà aconsellable per evitar l’execució hipotecària si la persona afectada té perspectives d’augmentar els seus ingressos i capacitat econòmica.

3 .- En el cas que l’habitatge hipotecat estigui afecta a una activitat professional o empresarial no podrà iniciar la seva execució, si l’afectat és declarat en concurs.

4 .- Un cop subhastada la finca la persona afectada pot demanar una pròrroga del termini concedit per al desallotjament en atenció a les seves circumstàncies personals.

5 .- A Catalunya, el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat ofereix ajudes a fons perdut per un màxim de 3.000 € a persones amb quotes hipotecàries impagades que reuneixin determinats requisits. Més informació aquí.

6 .- La moratòria hipotecària anunciada pel Govern, que té com a objectiu l’ajornament temporal i parcial en l’obligació del pagament del 50% de l’import de les quotes hipotecàries del període comprès des de l’1 de març de 2009 fins al 28 de febrer de 2011, amb un màxim de 500 € mensuals, només és aplicable a les persones afectades que siguin titulars d’una hipoteca constituïda per a l’adquisició del seu habitatge habitual, que hagi estat subscrita abans l’1 de setembre de 2008 per un import igual o inferior a 170.000 € i que no es troben en situació de mora. Si es compleixen aquests requisits es pot demanar a l’entitat bancària l’aplicació de la moratòria, però és important saber que la moratòria no és obligatòria per a l’entitat.

Amb les lleis vigents i la insuficiència de les mesures que ofereixen les administracions, que no proporcionen una solució real, fem una crida a totes les persones afectades perquè se sumin a la PLATAFORMA D’AFECTATS PER LA HIPOTECA (o, a Sabadell, als Afectats per la Hipoteca i la Crisi) i així unir forces, exigir solucions reals, i forçar un canvi de model que eviti en el futur crisis com la present.


  • Assemblea dels Afectats per la Hipoteca i la Crisi de Sabadell

    Ens reunim tots els DIMECRES a les 19h. al nou local de l'Associació de Veïns de Torreguitart a l'Av. Alcalde Moix nº 22, al costat de pça Espanya (veure mapa)
  • Contacte

    afectats.sabadell@gmail.com
  • 700 persones es manifesten pel dret a l’habitatge digne

  • Acció conjunta d’Afectats per la Hipoteca i Acampada Sabadell

  • Assenyalen Unnim en una acció contra els desnonaments i el frau hipotecari

  • Entrevista Ada Colau

  • La mobilització està impedint desnonaments

  • Cara a Cara de l’Ada Colau de la PAH amb un advocat de la banca

  • Categories

  • web allotjada solidàriament per:

    Xadica


↑ Top