Comunicat sobre el cas de la Maria i l’Andrés

Davant de les falses informacions que han aparegut a la premsa local, condicionades per la versió interessada del BBVA sobre el cas de la Maria i l’Andrés (companys de la PAHC Sabadell que porten una setmana manifestant-se amb tot el col·lectiu a la seu del banc a la plaça de la Creu Alta), volem manifestar el següent:

– És cert que la Maria i l’Andrés van rehipotecar el seu habitatge per utilitzar una petita part dels diners en l’intent d’obertura d’un bar musical, i és una informació que la PAHC Sabadell ha sabut des del principi. Recordem que estudiem exhaustivament tots els casos abans d’emprendre accions contra cap entitat- i és per això que la família mai ha demanat la condonació total ni la dació total. Però:

– La família va destinar bona part de la rehipoteca a reformar l’habitatge que ara es quedaria el banc, així que assumeix quedar-se amb una part del deute pendent, que la PAHC estima després d’haver revisat els números del cas, però no amb els injustos 100.000 euros que exigeix el BBVA, exigència que portaria la família a no poder ni tan sols sobreviure amb dignitat.

Fins que el banc no s’avingui a asseure’s amb la família i a trobar una solució raonable per totes les parts seguirem amb determinació assenyalant els responsables i en els propers dies estudiarem la possibilitat d’una escalada major, intentant fer inviable el dia a dia del BBVA a la resta de les oficines de la ciutat.